mandag 1. mars 2010

Januarluen er Palindrome


LittleQ har tatt over luealongen på Hobbyboden etter Bai. Jeg har ikke deltatt i denne alongen før - ettersom det å lage egne luedesign og mønster er på en måte min greie.

Men det er alltid godt å få noen nye ideer og teknikker så nå strikker jeg altså etter andres mønster. Denne luen er i ribb med et feltemønster nederst som brettes opp. Fletten er slik at den er lik på begge sider. Denne varianten har jeg ikke strikket før, samt at jeg likte avfellingen på toppen som passer godt til ribbestrikk.
For de som ikke er så opptatt av slike ting så fremstår vel ikke luen som spesiell. Her er det nok garnvalget som er det viktigste og som gjør luen.

Om jeg skulle strikket denne på nytt ville jeg valgt litt tykkere garn for den ble litt trang. Jeg har brukt Fantasi fra Järbo som er 50/50 ull og akryl. Det liker jeg i luer. De varmer men klør langt mindre enn ren ull.
Pinnestr. 3,5 som er egnet til dette garnet. I øyeblikket har jeg en maskin som er treg som tyggegummi så linken til mønsteretkommer senere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar