torsdag 6. januar 2011

Kalenderskjerfet del 1 fra Januaroppgavene mine

Har nå strikket første del av kalenderskjerfet og jeg lager to stykker i forskjellig garn.

Jeg har nok feilberegnet litt på både garnmengde og mål. Så det er ca 5 rapporter totalt jeg må hoppe over for å få nok garn ifølge mine egne beregninger.

Det rosa skjerfet på øverste bildet strikkes i Rose fra Novita. Et blandingsgarn av mohair, ull og akryl. Jeg liker dette. Første del skal være ca 65 cm lang og mitt her er 75 cm. Jeg har igjen til ca en rapport av garnet så det vil vel måle nærmere 180 cm tilslutt, da jeg har et nøste til. Anbefalt pinnestr. til garnet er 5 men jeg bruker 4,5.

Det multifargede garnet er Rand fra Marks & Kattens. Et sokkegarn med 75 % ull og resten forsterkningsgarn. Det er beregnet til pinne nr. 2,5 og jeg har brukt nr. 4 til dette.

Mønstrene kommer helt klart best frem på det rosa, men jeg har ny lilla kåpe så det nederste skjerfet vil passe perfekt; tror jeg.

4 kommentarer:

  1. Så fine de blir! Spennende mønster, er redd jeg må prøve å tyde disse chartene å se om jeg får det til jeg også, hehe
    Lekre farger på den nederste. Marks & Kattens er ikke så dumme de :)

    SvarSlett
  2. så flott skjerf, har sett på oppskriften jeg også, men har ikke fått kommet i gang ennå.
    Veldig flott blogg du har, og morsomt med håndarbeidskalender :) Du gjør en virkelig stor jobb, og jeg kommer til å følge med på denne bloggen, og prøve meg på noen av oppskriftene etterhvert :)
    MVH Torunn

    SvarSlett
  3. De blir kjempefine:-) Jeg har ett diagram igjen, så er mitt ferdig til dag 8:-) Vet ikke om jeg får gjort det før helga, men stresser ikke!

    SvarSlett
  4. Det bliver rigtig flot til din lilla frakke, og mønsteret kommer nok også mere frem når det bliver vasket og blogget.

    SvarSlett