torsdag 31. mai 2012

Våre små kosinger.... er kommet hjem

I en stor kasse med varmelampe over var det en haug med små kyllinger.  Hvordan velger vi ut våre.  Martin og jeg ble enige om å velge annenhver gang og vi hadde allerede snakket om mange navn.
Jeg tipper det var over 100 kyllinger i kassen og alle klumpet seg sammen, og av disse var det kun to brun/gulspraglete.  Martin og jeg ble kjapt enige om at det måtte bli disse to, to hvite og to sölvgråe som skulle bli med oss hjem.  Förste som havnet i reiseburet var Rocky og deretter Theodor.
Så plutselig stod den en liten gul kylling foran meg, med gult nebb, og dette var Elsa.  Hun blir hvit men er gul nå og den minste og den enste av de med gult nebb.
Så var det Martins tur til å velge hvit, det ble Hailey som faktisk er den störste av alle sammen.  En grå ble löftet på og den pep for full hals, og dermed forsvant pipen ned i kassen og tilslutt fant jeg sofie.  De to sölvgråe er faktisk vanskelig å se forskjell på så vi kaller de også for tvillingene bare.
Alle sammen er födt på samme dag som Martin, 19. mai, så nå har han 6 stk med födselsdag samme dag og feire sammen med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar