lørdag 18. april 2009

Slik strikker du i masken på forrige omgang

Dette er en måte å strikke halvpaten på. Der du på bildet ser pinne- tuppen min er der du skal stikke høyre pinne inn for å strikke en vanlig rettmaske.
Her er et nærbilde hvor det syntes bedre.


Slik ser det ut når jeg drar frem tråden når jeg strikker en vanlig rettmaske. Det vil si i prinsippet at masken fra omgangen du strikket før denne "rekker" opp en omgang akkuratt for denne masken. Men den vil ikke rakne lenger enn akkuratt denne omgangen.
Det blir nøyaktig det samme resultet dersom du istedet for å strikke en omgang med nedstikk i masken på omgangen under velger å strikke: Kast, 1 maske løst av for så på neste omgang strikke kastet og den løse masken rett sammen.

4 kommentarer:

  1. Ok, jeg forstår prinsippet. Men synes du dette er lettere enn den med kastet og to masker sammen. Har du erfaring slik at dette er på en måte bedre. Takk for du deler idèene. Ha en god helg :-)

    SvarSlett
  2. Kjempefint å bli påminnet om strikketeknikken ;-) Tror ikke jeg har strikket slik siden hentesettet til min sønn (f.1982) ;-)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Så kjekt Hanne. Skal strikke en hals med halvpatent, og sliter litt. Men kanskje jeg fikser det nå.

    Har ikke rukket å sy veske ennå. Men det blir, det blir.

    SvarSlett