mandag 26. oktober 2009

Vurderer å fjerne mine gratismønster

Mulig dette kan fremstille meg som litt sær og vanskelig. Men det er en del jobb med å lage mønster. Noen legger jeg ut som salgsmønster og andre som gratismønster. En kommentar ifra dere som har lyst til å laste disse ned eller å skrive ut er det eneste kriteriet jeg stiller.

Det er mange innom men få kommentarer. Hjertet synker liksom i kroppen min for hver gang jeg ser antall nedlastninger øker men ikke en eneste hilsen. Det tar fra meg noe av skapergleden og motivasjon for å fortsette med å legge ut et gratismønster i ny og ne.

Så dersom du eller dere liker at jeg legger ut mønster så trenger jeg litt tilbakemeldinger slik at ønsket om å gi litt av meg selv for inspirasjon og nytte for andre er tilstede.

40 kommentarer:

  1. Jeg syns jobben du gjør er flott. Jeg har ikke brukt noen av dine mønstre, men jeg har lagt deg til i følgelisten min fordi du har en kreativ og flott blogg:-) Gjør det som er riktig for deg! Mandagshilsen fra Sissel

    SvarSlett
  2. Heisann. Jeg syner du er generøs som legger ut gratismønster. Og det skulle bare mangle om vi ikke i gjenngjeld kan legge igjen en kommentar. Det er vel noe vi alle bloggere liker å få skulle jeg tro :)
    Håper du får den responsen du ønsker og at du fortsatt ser gleden i å dele med oss andre. klem

    SvarSlett
  3. Hei!Følte meg litt truffet. Titter innom bloggen din med jevne mellomrom, men er ikke så flink til å legge igjen kommentar. Skjønner din frustrasjon ang. dette. Synes bloggen din er inspirerende, men respekterer ditt evt. valg vedrørende gratismønstrene. Håper du ikke mister motivasjon&kreativitet.
    Stå på. Berit

    SvarSlett
  4. Jeg skjønner deg godt! Det er vanlig høflighet å takke når en får noe tenker jeg. Håper folk blir flinkere å legge igjen kommentarer. Jeg strikket den flotte julekluten din til jul og har planer om å strikke noen av de denne julen også, så tusen takk for den :)

    SvarSlett
  5. Huff da! Skjønner godt din frustrasjon. Jeg syns du er supersnill som legger ut gratismønstre, og det er da vanlig høflighet å takke for noe man tar imot, eller hva? Håper uansett at du ikke blir lei av å lage mønstre, gratis eller ei, for de er kjempeflotte! Og jeg betaler dessuten gladelig for de jeg benytter meg av.
    Ønsker deg en god natt! Klem

    SvarSlett
  6. Jeg skjønner deg godt jeg om du trekker tilbake gratismønstrene. Det er som du sier at det tar tid å lage mønstre, og det er ikke noe hyggelig når du ikke får en kommentarer engang for dine mønstre :) Det synes jeg er det minste du fortjener når du er så hyggelig å legge ut gratismønstre.

    SvarSlett
  7. Jeg synes du er superflink og supersnill som legger ut gratismoenstre. Naa har jeg enda ikke laget noen av dine luer..men den lookalike lua di er saa kjempefin og planen er jo aa strikke den. Jeg haaper du fortsette kreativiteten din, for jeg synes du er utrolig inspirerende! klem

    SvarSlett
  8. Jeg syns du er kjempe flinkn og snill som deler dine mønster med oss :) og har lyst til å prøve ut noen av mønstrene dine :)
    klem

    SvarSlett
  9. Er enig med deg der. ER en del arbeid så kan godt takke når en har fått nå. Lagt bloggen din i "følgelista" mi siden jeg synes du lager mye fint!!

    SvarSlett
  10. Jeg synes ikke du skal ha gratismønstre, jeg. Nei, til salgs skal de være! :-)

    SvarSlett
  11. Jeg synes de mønstrene du lager er skikkelig forseggjort; sikkert en enorm jobb. Jeg har jo kjøpt mønster av deg, og den lille prisen du tar er ikke noe å si på.
    Fortsett og lag mønster, men ta deg betalt er mitt forslag.
    Ha en fortsatt fin uke

    SvarSlett
  12. Flotte mønster du lager og jeg er en av de heldige som har benyttet meg av det. Strikket flere VM-lool-a-like luer sist vinter. Synes det er helt greit om du tar litt for mønstrene, det er tross alt endel jobb å lage de. Titter fast innom bloggen din og har registrert det samme som deg, masse beøkende innom men ikke så mange kommentarer.

    SvarSlett
  13. Jeg har heller ikke strikket noen av mønsterne, men jeg synes det er flott at noen gidder å ta arbeidet med å både lage og skrive ned nye oppskrifter. Har jo sett mange utgaver av blant annet VM-luen din, og den er kjempefin. Synd hvis mange mangler vanlig folkeskikk og ikke takker. Men det er nok mye tankeløshet også vil jeg tro. Merker selv at jeg jo laster ned mønstre fra Ravelry, og det blir jo mye mer upersonlig.

    Tror kanskje ikke jeg ville tatt bort gratismønstre som alt ligger ute, men du kan jo gå over til å ta noen kroner for eventuelle nye som du lager. Da får du i alle fall litt igjen for jobben.

    Synes du lager mye fint! :o)

    SvarSlett
  14. Jeg har ikke funnet bloggen din før nå, men jeg skjønner frustrasjonen din! Du lager fine mønstre og er generøs som deler, men kan du ikke ta betalt for de du legger ut fra nå av da? Ha en fortsatt god kveld! :)

    SvarSlett
  15. Har ikke funnet bloggen din før nå, men skjønner frustrasjonen din! Du har fine mønstre og er generøs som deler. Jeg er enig med en over her i at du kan ta betalt for de nye mønstrene du legger ut i det minste. Ha en god kveld! :)

    SvarSlett
  16. Hei,ser du har fått god respons på siste kommentaren din, og jeg må bare henge meg på det de andre sier. Jeg er rykende fersk i bloggverdenen, og kom innom sida di ved en tilfeldighet på jakt etter spennende sider å legge på blogglista mi, og nå ligger du der. Jeg likte det du skriver om, og har lyst å "besøke" deg flere ganger.

    SvarSlett
  17. Har ikke sett bloggen din før i dag, og det er jo mange ganger helt tilfeldig hva en "ramler" innom. Synes du har mye fint, og har lagt deg til som favoritt. Synes VM-lua var særdeles fin, og kommer til å strikke den med garn jeg har bestilt fra bloggen pickles.no. Du kan gjerne ta betalt for mønstrene du lager, tror jeg har mange med meg når jeg sier at vi gjerne vil betale noen kroner for å benytte mønstrene du lager. Uansett så ta nedlastningene som et komplement, det betyr at mange liker det du lager. Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  18. Heisan :)
    Jeg synes det er synd at du føler det sånn. Har selv strikket lookalike luen din og da både takket jeg i bloggen din og linket til deg i min blogg med takk for gratis mønster.Det er mye arbeid bak en sånn oppskrift og det bør man respektere.
    Jeg synes du har en flott og inspirerende blogg. Og hva enn du bestemmer deg for, så kommer jeg nok til å fortsette å titte innom. Og kanskje klarer jeg til og med å skjerpe meg og skrive en kommentar i ny og ne også :)

    SvarSlett
  19. Så mye fint du lager, det er moro å bla gjennom bloggen din!
    Det er mye jobb å lage gratismønster, håper du får flere kommentarer nå. Har ikke vært på siden din før, men kommer nok tilbake. Ha en god helg :)

    SvarSlett
  20. Så mye fint du lager! Er på siden din for første gang og koser meg! Håper du får flere tilbakemeldinger for gratismønstrene dine. Ha en god helg :)

    SvarSlett
  21. Ja, det skulle bare mangle om ikke dem som laster ned mønstrene dine skulle legge igjen i liten hilsen som takk. Følg hjertet ditt. Ønsker deg en strålende søndag. Klem fra Jannicke

    SvarSlett
  22. Hittade till dej från stickamera.
    en riktigt trevlig blogg,synd att du inte ens kan få ett tack för dina mönster,det kan jag inte förstå,att någon kan ta emot något
    men inte säga Tack.
    Jag hittade en fin luva,VM 2009,som jag skrivit ut mönstret på
    För det så skickar jag dej massor av tack kramar från sverige.
    Kram!

    SvarSlett
  23. Hei på deg.1000 hjertelig takk for mønsteret til "look a like" lua.Enkelt mønster med et flott resultat. gleder meg til å ta den i bruk.

    SvarSlett
  24. Ännu en stickamera besökare som hittat hit.... har inte hunnit kolla igenom dina mönster men ska så fort jobbpassen är över för denna gång... jobbar natt inom vården o har stickning som hålla-mig-vaken-terapi....) o visst ska man tacka om man hittar ett mönster man gillar.... kommer gärna tillbaka.... Kram Annika

    SvarSlett
  25. Svigermora mi er her nå. Hun viste meg et mønster på VM lua som hun hadde fått fra ei på jobb.

    Jeg ønsket å ta kopi av den, men så fort at den lua hadde jeg sett før.

    Gikk rett inn til deg nå, å sannelig var det akkurat det mønsteret.

    Synes det var utrolig snedig. Det er tydelig at mange er innom deg for mønster, å jeg skjønner godt at du mister lysten på å legge ut når folk ikke er så takknemmelige for det du gjør.

    Kanskje du har en mulighet til å ha passord beskyttelse på gratis mønstrene dine? Da kan du jo styre selv hvem du ønsker skal ha tilgang.

    SvarSlett
  26. Hei Lille Rosin - og takk for sist! Det skulle da bare mangle at man ikke legger igjen kommentarer dersom vi bruker mønstrene dine. Og jeg mener også at man skal linke i bloggen i tillegg... Jeg har strikket VM-lua en gang tidligere i vinter, men brukte et spraglete fælt garn, så jeg har ikke turt vise den fram. Blir nok et opprekkingsprosjekt. Men hadde tenkt å strikke den til søsteren min, hvis jeg bare får tid....
    Går det bra med deg ellers da? Har vært og lest i "kofferten" din - og må bare si at du er virkelig flink til å formidle. Veldig levende å lese dette - kanskje særlig for ei som har opplevd angst tidligere i livet. Takk for at du lar oss ta del.
    Hadde vært moro å treftes igjen - ser at det skal være strikkekveld på Rolvsøy i neste uke. Har du tid å komme?
    Ellers kunne vi jo funnet på å bare treftes en dag vi begge hadde tid? Kaffe og strikking er jo veldig koselig:-)
    Send meg en pm om du vil!
    klem fra Bittami:-)

    SvarSlett
  27. jeg er innom rett som det er og ser på din blogg jeg, er imponert over alt du lager. Men er ikke så flink til å legge igjen kommentarer. Har lastet ned VM-lua, men da la jeg igjen kommentar altså. Elin65

    SvarSlett
  28. Hei :)
    Har ikke lastet ned noe fra deg, men har veldig lyst til det. Synes det er fantastisk flott at noen vil dele med oss andre gratis + at jeg som akkurat har begynt å sy litt synes ikke det er så lett å finne mønstre.
    Takk skal du ha :)

    SvarSlett
  29. Jeg har strikket lua di og linket til den tidligere. Takk for at du deler med oss. Men du burde kanskje legge alle mønster "til salgs". Det kan jo være fint å få litt igjen for strevet.
    Takk skal du ha for flott mønster!

    SvarSlett
  30. Hei!! Jeg har akkurat snakket med Line (hun som hadde denne lua på deg under VM på ski) tenkte å vise henne mønsteret på lua hennes. Skjønner at du blir litt sur, men det er jo aberet når man legger ut noe gratis!? Hilsen Quiltefia

    SvarSlett
  31. Så mange rare mønster som folk tar seg betalt for på Ravelry, synes jeg godt du kan ta betalt for mønster. Har ikke strikket noen av dine mønster ennå, listen er milelang, men jeg ser at mange setter pris på arbeidet ditt.
    Lykke til.

    SvarSlett
  32. Hej Lille Rosin, første gang jeg er inde på din blog. Jeg er ikke selv nogen strikke-jente, men "gør det" i patchwork & quilt. Jeg MÅTTE skrive en kommentar til dig, da jeg læste dette indlæg. Jeg kendte mig igen på din frustration. Jeg udsender nyhedsbrev til næsten 800 abonnenter - og sender et gratis mønster ud til disse abonnenter flere gange om året. Det er MEGET FÅ som reagerer på dette ... og man undrer lidt om nogen sætter pris på det eller ej. De af os, der gratis stiller vores kreativitet til rådighed for andre, gør det jo netop ikke for at tjene penge, men for at glæde andre ... men glæden ved at glæde andre forsvinder nemt, når man ikke får (positiv) respons. God jul til dig og dine!

    SvarSlett
  33. Flott blogg:)))
    Og tuuuuusen takk for at du deler oppskrifter med meg:))))))

    SvarSlett
  34. Hei. Takk for look-alike lue mønster! Jeg har nettopp prøvd det: -mått gjort endel endringer, -syntes den fortsatt er for stor i "soppen", -den blir nok rekt opp. Men jeg takker og syntes det var hyggelig: -å få inspirasjonen, -garnet var en ny og positiv overraskelse, -det var gøy og superrask strikking. Lykke til med blogg og strikk. Ikke gi deg så lett for blogg er vel egentlig en enveiskommunikasjon.

    SvarSlett
  35. Hei:)
    Du gjør en kjempejobb:) Jeg lastet ned et mønster på VM lookalike luen din ifjor, og på lørdag ble den ferdig:) Har ikke tatt bilde og blogget den enda, men skal prøve å gjøre det i løpet av dagen:)
    tusen takk for at du deler møster med oss! Tar av meg hatten for jobben du gjør med å lage de.

    Klem

    SvarSlett
  36. Neimen huffda....

    SvarSlett
  37. Hei!
    Nå blir jeg nesten stum av beundring!
    Så mye fint som du lager, og for noen nydelige fargekombinasjoner :-)
    Tusen takk for at du deler tips med oss. Likte veldi godt det om å sy hjørner pent på en løper. Jeg har kluset litt med dette, amatør som jeg er.
    Jeg er i "veskemodus" for tiden og lurer på om du selger mønster på noen av veskene du har sydd?
    Takk for en inspirerende blogg :-)
    For meg er pene farger og lappesøm ren terapi!

    SvarSlett
  38. Hei.
    Tusen takk for en kjempeflott blogg.Dette er første gang jeg er innom her og jeg liker bloggen din så godt,så jeg kommer innom igjen.
    Jeg lastet ned mønster på julekluten 2009.Jeg er litt i "klut modus" for tida,og syns julekluten din er kjempefin.Tusen takk:-))
    Mvh
    Monica.

    SvarSlett
  39. e inne på bloggen din for første gang og ser hjertesukket ditt. skjønner deg godt, derfor vil jeg bare si at jeg tenker på å bruke en av dine mønster fordi de er kjempefine :)

    SvarSlett
  40. Hei :) Så bloggen din på en annen blogg som jeg kom til via en annenb logg of alt for årets juleklut - trodde først det var en julekjole til en søt liten småpike som jeg kunne lage til mitt søte barnebarn, men juleklut var også genialt.. om rekker det blir det kanskje noen under juletreet i år..hvis ikke har jeg gooood tid til neste år. Stå på, skjønner på bloggen din at du har tøffe dager innimellom, berømmer deg for å orke å drive med dette... Kjempefantastisk.. Denne bloggen blir en blogg jeg vil følge videre :) God Jul :) Astrid (som også drømmer om å blogge)

    SvarSlett