mandag 23. november 2009

Luen * Teddy * i grått

For en tid tilbake fikk jeg en forespørsel på luen Teddy. Damen ønsket seg lue i grått. Det ble en del forsøk på pinnene før jeg syntes den ble vellykket nok til å skifte eier.
Luen er strikket med dobbel linning og skjerm i motsetning til vanlige skjermluer. På denne måten blir det ikke noe stikkende kanter eller at skjermen står rett ut og er litt "påheng" som det blir når skjermen strikkes rett på vrangborden. Det tok meg en stund før jeg klekket ut denne strikkemåten .

Linningen er i rettstrikk på fremsiden, men har ribb på innsiden som gjør den elastisk og sitter godt på hodet.
Nå gjenstår det bare for meg å høre hva den nye eieren mener om bestillingsverket sitt

30 kommentarer:

  1. Wow!! den var utrolig fin.

    SvarSlett
  2. Den var kjempetøff, reikner med at eier vil bli supernøgd!

    SvarSlett
  3. Og den ble skikkelig flott.

    SvarSlett
  4. Superflott! Hvor finnes det mønster på slike?

    SvarSlett
  5. Veldig tøff. Jeg er imponert over at du klarer å strikke slikt av deg selv, jeg må ha oppskrift. Tenker damen blir strålende fornøyd. Ønsker deg en fin-fin dag. Klem fra Jannicke

    SvarSlett
  6. Utrolig fin lue. Du er bare helt rå når det gjelder håndarbeide!

    SvarSlett
  7. Herlig lue.Den vil nok falle i smak hos den nye eieren.

    SvarSlett
  8. Wow! Kjempefin!
    Gi et pip når oppskriften kommer til salgs da :D

    SvarSlett
  9. Åhhh så utrolig lekker :D kjempe nydelig :D

    SvarSlett
  10. Knalltøff lue, som jeg er sikker på mottaker vil bli kjempeglad for å få!
    Håper du vil legge mønsteret ut for salg en dag?

    Ellers takker jeg så mye for mønsteret på "Look alike" luen og for mønsteret til kjøkkenkluten, dette har jeg lagret, og håper å strikke det en dag. :)

    SvarSlett
  11. Kjempetøff lue. Hva har du inni skjermen forresten - ble litt nysgjerring her jeg.

    SvarSlett
  12. Knallbra lue! Eg kunne godt ha tenkt meg ei slik sjølv :)
    Siri

    SvarSlett
  13. Lua ble kjempetøff! Kan ikke skjønne annet enn at mottaker må bli strålende fornøyd med denne :)

    SvarSlett
  14. Så kul lue, er sikker på at den nye eieren blir kjempefornøyd!

    SvarSlett
  15. Ååååh!! JEG ER KJEMPEFORNØYD!! tuusen takk for at du engasjerte deg!

    SvarSlett
  16. Denne var helt nydelig. Blir nok en fornøyd mottaker. Mye flott du har laget.

    SvarSlett
  17. Synes du er kjempeflink til å konstruere gode luemønstre. Har du vurdert å kontakte en garnprodusent og høre om de er interessert i nye luemodeller?

    Denne var jo bare kjempeflott! *imponert*

    SvarSlett
  18. du er rett og slett magisk når du setter igang! Alt du strikker er nemlig fortryllende flott :D En slik lue kunen jeg også tenkt meg faktisk, den var knalltøff :D

    SvarSlett
  19. Så skikkelig fin luen ble!
    Tusen takk for hilsen i bloggen min, og tusen takk for at du tilbyr deg hjelp. Ikke lett å være nybegynner i syfaget gitt :-) Håper sytørken din gir seg, du lager jo så mye fint. Kos deg med adventskvelden!

    SvarSlett
  20. Flott lue. Lurte på om det er muligt at kunne købe/ få oppskrift på teddy lua, den er bare så udtrolig flott. Er ellers i gang med at strikke vm lua 2009, også en flott lue. Jeg kommer også fra Norge men har vært bosatt i Danmark i 16 år.
    Hilsen
    lisbethwiekierak@c.dk

    SvarSlett
  21. hei.denne luen er så fin lurer på det samme som liøsbeth over om det er mulig å kjøpe luen av deg eller oppskriften.den er så flott klem!!!

    SvarSlett
  22. Så stilig lue, stiller meg også i kø for å kjøpe mønster på denne :). Ha en fortsatt fin helg.
    Lånte forresten mønsteret på Lookalike-lua, den er veldig fin. Blir nok ikke strikket ennå men...tusen takk ihvertfall.

    SvarSlett
  23. Heisann :o)

    Virkelig flott lue!! Stiller meg også i kø og vil gjerne kjøpe mønsteret på denne, kjempefin var den :o)

    m_egstad@hotmail.com

    SvarSlett
  24. Hei

    Jeg vil gjerne kjøpe mønsteret på denn lua, den er kjempefin.

    eva.froiland@lindbak.no

    SvarSlett
  25. jannicke andreassenlørdag, oktober 15, 2011

    dødskul lue. Er det mulig å få kjøpe en sånn hos deg ? og hvilken pris tar du da ?

    SvarSlett
  26. Jannicke Andreassen:

    Jeg strikker disse for salg. Ettersom det er mye arbeid og går en del garn, har jeg tatt kr. 350,- totalt for luen. Om du er interessert send meg en mail på: englerogrosiner@gmail.com

    SvarSlett