onsdag 19. mars 2008

Påskenøtt eller krim? - Oppstart

Ja da er startskuddet gått og vi er igang. Nå gjenstår det bare og se om oppklaringen og løsningen blir en påskenøtt som har vært et hyggelig tidsfordriv - eller krim hvor jeg har gjort meg skyldig i en skikkelig skivebom.


Opplysninger om stoffer, materialforbruk og tilbehør for oppgaven har ligget i bloggen et par dager.


Jeg har laget oppgaven i to utgaver. En med litt mer arbeide som omtales som modell A og en litt enklere som kalles for modell B. Bildet viser farger jeg har brukt, men du velger selvsagt dine egne. For å gjøre det enklere for har jeg i beskrivningen gjort om stoffene mine til å hete fargenr. Det kan derfor være smart og starte med å skrive opp hvilke stoffer du har valgt og hvilket fargenummer de skal representerer i modell A eller B.


Offwhite er bakgrunnsstoff og likt for begge modellene.


Farge 1 - Gult for modell A og Lime for modell B
Farge 2 - Brun for modell A og fargenr. brukes ikke for modell B
Farge 3 - Lys brun for modell A og blått ensfarget for modell B
Farge 4 - Lyst for modell A og stripet for modell B
Farge 5 - Brunt blomstret for modell A og lys blå ensfarget for modell B


Alle mål er beskrevet i inch - 1" er det samme som 2,54 cm. Målene er inkludert et sømmonn på 1/4" (0,6 cm), samt 3/4" i sidene for renskjæring der dette er nødvendig. Fargevalg av tråd er kun nevnt der det er av betydning. Men jeg har stort sett brukt tråd som i farge er tilnærmet lik stoffet.




Da starter vi opp!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar